Πάτρικ Λη Φέρμορ μια περιπέτεια

Π Α Τ Ρ Ι Κ Λ Η Φ Ε Ρ Μ Ο Ρ : Μ Ι Α Π Ε Ρ Ι Π Ε Τ Ε Ι Α 46 Ο Πάντι θυμόταν τους Σκοτ-Μόλντεν ως τους δύο καλύτερους δασκάλους που είχε ποτέ. Αντί να τον ελέγχουν διαρκώς ως ένα παιδί που δεν ήξερε τίποτα απ’ όλα όσα έπρεπε να γνωρίζει, του καλλιέργησαν και του τροφοδότησαν τον ενθουσιασμό που έτρεφε για τη θρησκεία, την ιστορία, τις γλώσσες, το σχέδιο και την ποίη­ ση, καθώς και τα διαβάσματά του. Ο Πάντι αφοσιώθηκε με πάθος στα λατινικά και τα γαλλικά, ωστόσο ήταν μεγάλη η απογοήτευσή του όταν δεν του επετράπη να αρχίσει ελληνικά διότι στα μαθημα- τικά ήταν ακόμη πολύ κακός. Για την ακρίβεια, ήταν τόσο κακή η αντίληψή του στο συγκεκριμένο αντικείμενο που υποχρεώθηκε να ξαναδώσει εξετάσεις έναν χρόνο αργότερα, όταν ήταν πια δεκα- τεσσάρων· πέρασε όμως. Ο Λούις Φέρμορ ακόμη ήλπιζε ότι θα πήγαινε στο Άουντλ, το οποίο ο Πάντι έβρισκε πολύ καταθλιπτικό, ενώ η μητέρα του είχε βάλει ως στόχο το Ίτον ή το Ουίντσεστερ, για τα οποία όμως δεν το συζητούσε καν. Με τους τόσο κακούς βαθμούς του στις εισα- γωγικές εξετάσεις, εξαιτίας των μαθηματικών, κανένα ιδιωτικό σχολείο δεν θα δεχόταν στις τάξεις του τον Πάντι, εκτός κι αν υπήρχε κάποιος δυνατός οικογενειακός σύνδεσμος, και ο Λούις Φέρμορ –καθώς ήταν υπότροφος κάποτε– δεν είχε τέτοιες διασυν- δέσεις. Στο τέλος, οι γονείς του αποφάσισαν να τον στείλουν στο Κινγκ’ς Σκουλ, στο Καντέρμπερι. Ακαδημαϊκά μιλώντας, το Κινγκ’ς δεν ήταν ιδιαίτερα ξεχωριστό εκείνη την περίοδο· ήταν όμως το αρχαιότερο σχολείο στην Αγγλία, με τον Κρίστοφερ Μάρ- λοου και τον Ουόλτερ Πέιτερ * μεταξύ των παλαιών μαθητών του, χτισμένο στη σκιά ενός αρχαίου καθεδρικού όπου ένας άγιος είχε μαρτυρήσει. Σε ό,τι αφορούσε τον Πάντι, κανένα άλλο σχολείο δεν διέθετε τέτοια διαπιστευτήρια. • Christopher Marlowe (1564-93) και Walter Pater (1839-94): Δύο κορυ- φαίες φωνές της αγγλόφωνης γραμματολογίας. Ο πρώτος, δραματουρ- γός, ποιητής και μεταφραστής της ελισαβετιανής εποχής, ο δεύτερος, δοκιμιογράφος και κριτικός της βικτοριανής περιόδου. (Σ.τ.Μ.)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=