Ευτιχισμένα παιδιά - Ευτυχισμένοι ενήλικες: Πως να βοηθήσετε τα παιδιά σας να διαμορφώσουν υγιή προσωπικότητα

ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΘΈΛΩ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΜΟΥ; 23 να κάνουμε ακριβώς αυτό που θέλαμε να κάνουμε, ένιωσα όσο πιο ωραία γινόταν. Ήμουν με τον καλύτερό μου φίλο, τον Τζέιμι, και κάναμε κάτι που ήταν συναρπαστικό και διασκεδαστικό. Τότε δεν το ήξερα βέβαια, αλλά επίσης έκανα αυτό που συστή­ νω σε αυτό το βιβλίο. Μάθαινα πώς να δημιουργώ χαρά και να την κάνω να διαρκεί – μια τρομερά σημαντική δεξιότητα. Επίσης αποκτούσα τις πολύ σημαντικές ιδιότητες της παιχνιδιάρικης διά­ θεσης, της αισιοδοξίας, της νοοτροπίας «μπορώ να το κάνω» και της ανθρώπινης επαφής – ιδιότητες που έκτοτε ρίζωσαν μέσα μου, ιδιότητες που με κάνουν να είμαι τον περισσότερο καιρό ένας ευτυχισμένος άνθρωπος. Εκείνη τη μέρα, αλλά και άλλες ξεχωριστές μέρες, έμαθα για τα συστατικά που αποτελούν την ευτυχία. Φαντάζομαι ότι κι εσείς έχετε περάσει τέτοιες μέρες. Θέλω σε αυτό το βιβλίο να σας θυμί­ σω τις μέρες εκείνες και να σας δώσω μερικές ιδέες για το πώς να δημιουργήσετε τέτοιες μέρες στις ζωές των παιδιών σας σήμερα. Μπορούμε να ορίσουμε την ευτυχία ως το συναίσθημα ότι η ζωή σου πηγαίνει καλά. Αυτό το συναίσθημα δεν είναι απαραί- τητο να ξεκινήσει στην παιδική σας ηλικία, αλλά σίγουρα τότε είναι μια καλή εποχή για να το ξεκινήσετε, αν θέλετε να γίνει συνήθεια που να διαρκεί. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο αλάνθαστο σχέδιο για το πώς ακριβώς μπορεί κανείς να το ξεκινήσει τότε (ή οποτεδήποτε). Μένουμε με την απορία γιατί μερικά παιδιά είναι ευτυχισμένα, ενώ άλλα δεν είναι, ακόμα και όταν ζούνε σε συνθήκες που μοιάζουν μεταξύ τους. Επίσης ανα­ ρωτιόμαστε γιατί μερικά ευτυχισμένα παιδιά γίνονται δυστυχι­ σμένοι ενήλικες, ενώ κάποια δυστυχισμένα παιδιά γίνονται ευ­ τυχισμένοι ενήλικες. Εκ πρώτης όψεως η ευτυχία φαίνεται λες και είναι κάτι το τυχαίο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=