Ένας διάλογος για την εκπαίδευση ενηλίκων

16 δευσης εκπαιδευτών συνεχιζόμενης κατάρτισης από έναν φορέα που δεν υπάρ- χει πια, το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης 1 , το γνωρίζετε;» «Ναι, έχω ακούσει κάτι, αλλά το 2007 ήμουν ακόμη στο πολυτεχνείο. Στο πρώτο έτος, αν θυμάμαι καλά». «Λοιπόν, αυτή η συμμετοχή μου τότε» συνέχισε εκείνος «με βοήθησε πολύ, ιδιαί­ τερα σε σχέση με τον διδακτικό μου σχεδιασμό και γενικά με τον τρόπο που διδάσκω σε ομάδες ενηλίκων. Από ό,τι κατάλαβα δεν έχετε παρακολουθήσει κάποιο ανάλο- γο πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων. Ήμήπως κάνω λάθος;» «Ναι, δεν κάνετε λάθος, είναι αλήθεια ότι μετά το μεταπτυχιακό μου στην πολιτική προστασία δεν είχα όρεξη για πολλά πολλά». «Καταλαβαίνω» είπε ο κύριος Οικονόμου «αλλά πιστεύω ότι η συμμετοχή σας σε ένα τέτοιο πρόγραμμα θα σας βοηθούσε ιδιαίτερα. Θέλω να πω, και σας το λέω εντελώς φιλικά αλλά και με την εμπειρία μου ως εκπαιδευτής στο ίδιο αντικείμενο, ότι πραγματικά θα μπορούσατε να κερδίσετε πολλά από μια τέτοια εμπειρία. Υπάρχουν ξέρετε πολλά ζητήματα που συμβάλλουν θετικά στην υλοποίηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης στο οποίο συμμετέχουν ενήλικοι. Και νομίζω ότι αρκετά από αυτά ίσως να μην τα έχετε μελετήσει μέχρι σήμερα». «Πιθανόν να έχετε δίκιο, κύριε Οικονόμου» αποκρίθηκε η Αντιγόνη. Γνώριζε και η ίδια ότι αν και το αντικείμενο της πολιτικής προστασίας το έπαιζε στα δά- χτυλα, τόσο λόγω της εξειδίκευσής της όσο και λόγω της συμμετοχής της σε διά- φορες εθελοντικές ομάδες, στα ζητήματα της διδακτικής είχε ελλείψεις. Και είναι αλήθεια ότι προσπάθησε να βρει κάποιο πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε κάτι αξιόπιστο, τουλάχιστον όσο μπορούσε να ψάξει. Αλλά τώρα ίσως να ήταν μια ευκαιρία να μάθει κάτι παραπάνω. «Μια και το έφερε η κουβέντα, μήπως εσείς γνωρίζετε κάποιο σεμινάριο τέ- 1 Ηαναφορά αφορά το εθνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που υλοποιήθηκε από τοΕθνικόΚέντροΠιστοποίησης Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.). Οσυγκεκριμένος οργανισμός καταργήθηκε και στη θέση του λειτουργεί πλέον ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.). Το πρόγραμμα του Ε.ΚΕ.ΠΙΣ. ξεκίνησε το 2002καιολοκληρώθηκετο2008καισυμμετείχανσεαυτόπερίπου10.000εκπαιδευτέςενηλίκων.Οτρόποςσχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος θεωρήθηκε καινοτόμος για την εποχή του και όλο το πρόγραμμα αποτέλεσε σημείο αναφοράς για πολλά ανάλογα προγράμματα που ακολούθησαν, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (για περισσότερα βλ. Kokkos, A., Koulaouzides, G. & Karalis, A. (2014). «Becoming an adult educator in Greece: past experiences, existing procedures and future challenges». Andragogical Studies – Journal for the Study of Adult Education and Learning . 2/2014, 95-106).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=