Είναι λάθος ή δεν είναι; Ιδού η απορία...

Κ Ε Ι Μ Ε Ν Α [ 27 ] πως η τιμωρία αναστελλόταν, δηλαδή ο μικρός τη γλίτωνε 58 . Το τι έγινε απ’ όλα τα παιδιά δεν μπορώ να σας το περιγράψω! Μονάχα ο μικρός έδειχνε να μη θέλει να πάρει μέρος σ’ αυτό το πανηγύρι. Nα ήταν σαστισμένος; Nα ’χε πάρει μια γεύση απ’ όσα τον περίμεναν αργότερα στη ζωή; »Πάντως, να ξέρετε πως αυτό το επεισόδιο συζητήθηκε για πολύ καιρό. Όλοι συμφωνούσαν πως τρεις ήταν οι πρωταγω- νιστές: ο άγνωστος δράστης που θέλησε να διαμαρτυρηθεί για το ζεστό νερό με το σύνθημα ΜΑΥΡOΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ, το άτυχο παιδί που θα πλήρωνε αδίκως 59 τα σπασμένα και βέ- βαια ο συμμαθητής που έκανε την αρχή για το κλάμα συμπα- ράστασης…» Σ’ αυτό το σημείο τον διακόπτουμε πάντα με μια φωνή: «Πες μας, ρε Βλάση, ποιο από τα τρία παιδιά ήσουν; Πες μας, να χαρείς!». Σφίγγα 60 ο άτιμος. Μάλιστα, στην τελευταία μάζωξη σήκω- σε το χέρι, παράγγειλε τα επόμενα και τι μας ξεφούρνισε χαμο- γελαστός; «Κερασμένα! Επειδή τη γλίτωσα και δεν έγινα παπάς. Έγιναν οι άλλοι δύο… O ένας μάλιστα έφτασε μέχρι αρχιεπίσκοπος». Όπα, καινούργια αινίγματα! ΣΧΟΛΙA 58 Γλιτώνω σύμφωνα με τη σχολική ορθογραφία. Βλ. Απορίες: Ορθο- γραφία, σ. 118. 59 Άδικα ή αδίκως; Και τα δύο επιρρήματα χρησιμοποιούνται με παρό- μοιες σημασίες: βλ. Απορίες: Σημασία, σ. 178. 60 Διαφορά σημασίας μεταξύ σφήκας και σφίγγας . Βλ. Απορίες: Σημα- σία, σ. 201.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=