Η διαπολιτισμική εκπαίδευση απέναντι σε νέες προκλήσεις

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΛΟΓΟΣ TOY MAΝΩΛΗ ΡΑΝΤΗ 11 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ 15 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 17 ΜΕΡΟΣ Α ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ. ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΕΙΣ 1.1 Μεταναστευτικές ροές και πολυπολιτισμικότητα. Μια νέα de facto κοινωνική πραγματικότητα στο ελληνικό και διεθνές πλαίσιο 23 1.2 Ο παιδαγωγικός λόγος για τη διαχείριση της ετερότητας 26 1.2.1 Αφομοίωση/ενσωμάτωση και ο λόγος περί ισότητας ευκαιριών 28 1.2.2 Το δικαίωμα στη διαφορά και η ανάδυση της πολυπολιτισμικότητας 30 1.2.3 Η διαπολιτισμική προσέγγιση 33 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2.1 Το ζήτημα της ετερότητας στο νέο παγκοσμιοποιημένο τοπίο: Τάσεις και προκλήσεις 37 2.2 Πολιτισμικές διαφορές και το ζήτημα των ατομικών/συλλογικών δικαιωμάτων υπό τη σκιά του φόβου για τους «άλλους» 42 2.3 Η πολυπολιτισμικότητα ως απειλή στην αυγή του 21ου αιώνα 48 2.4 Τι πήγε λάθος; 54 2.5 Η πολιτισμική ταυτότητα των Ρομά: Αφομοίωση, ένταξη ή αποκλεισμός; 59

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=