Αλκη Ζέη: Η τέχνη του να μιλάς στα παιδιά με "έντιμο" τρόπο

[ 13 ] Πρόλογος Ο φίλος και συνάδελφος, συνταξιούχος δάσκαλος πια, Μιχά- λης Αργυρίδης, είναι ένας ταλαντούχος εκπαιδευτικός και συγχρόνως ένας άοκνος και συστηματικός μελετητής και κριτι- κός έργων της λογοτεχνίας για παιδιά. Με δικά του πονήματα για τη λογοτεχνία για παιδιά και τη δημιουργική σύνδεση παι- δικής λογοτεχνίας και σχολείου βοήθησε σημαντικά εκπαιδευ- τικούς, γονείς και παιδιά, κατά τη διάρκεια της πολύχρονης θητείας του στην εκπαίδευση. Είχα την τύχη και την τιμή να συνεργαστώ μαζί του, όταν υπηρετούσα ως σχολικός σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαί- δευσης, και τολμώ να πω πως θαύμασα τον πλούτο των ιδεών του, την εργατικότητά του, το μεράκι του για προσφορά, τη μαεστρία και τη μεθοδικότητά του στους παιδαγωγικούς χειρι- σμούς στην τάξη. Όμως, το ιδιαίτερο γνώρισμα που τον διέκρινε και τον καθι- στούσε ξεχωριστό ήταν η φλόγα που είχε για την παιδική λογο- τεχνία. Γνώριζε πως το παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο είναι το κατεξοχήν εργαλείο και μέσο για την καλλιέργεια της γλωσσι- κής έκφρασης, γι’ αυτό και το κατέστησε συμπληρωματικό και ενίοτε κύριο μέσο διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος. Εξάλλου, το θεωρεί, πέραν των άλλων, το σπουδαιότερο και το πιο αποτελεσματικό μέσο στη διαδικασία της μάθησης, γιατί μέσω αυτού κατακτιέται και εμπλουτίζεται η γλώσσα και καλλιεργούνται πληρέστεραηπροφορική και η γραπτή έκφρα- ση των παιδιών. Και πράγματι. Το παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο, όπως αποφαί-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=