με μεγάλη φαντασία
ΜΙΚΡΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΝΑΤΑΣ
ΣΕΡΕΝΑΤΑΣ
Ξημέρωσε άλλη μια κρύα χει-
μωνιάτικη μέρα και η Νάτα Σε-
ρενάτα έπρεπε να βγει και πάλι
από το ζεστό της πάπλωμα και
να ετοιμαστεί για το σχολείο.
Ουφ, πρώτη ώρα μαθηματικά,
σκέφτηκε και το ροζ προσω-
πάκι της σκυθρώπιασε. Αλλά
η Νάτα είχε κάνει λάθος. Ξαφ-
νικά θυμήθηκε πως εκείνο το
πρωί θα επισκεπτόταν με το σχολείο της το ΟΞΥΓΟΝΟ
καθώς η δασκάλα της είχε προγραμματίσει να παρα-
κολουθήσουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά
δημοτικού. Τότε, η κακόκεφη Νάτα αμέσως πετάχτηκε
από το κρεβάτι της και έτρεξε γρήγορα στην κουζίνα
για πρωινό.
– Πώς και έτσι νωρίς; τη ρώτησε η μαμά της. Εσύ συνή-
θως κάνεις τα πάντα για να αργήσεις την πρώτη ώρα
στο σχολείο, ιδίως όταν έχετε μαθηματικά.
– Ναι, μαμά, αλλά σήμερα θα επισκεφτούμε το ΟΞΥ-
ΓΟΝΟ με το σχολείο για να παρακολουθήσουμε ένα
πρόγραμμα για τους θεούς της ελληνικής μυθολογίας!
είπε η Νάτα όλο ενθουσιασμό.
Το κρύο ήταν τσουχτερό αλλά με το που έφτασαν στο
ΟΞΥΓΟΝΟ τη Νάτα δεν την απασχολούσε καθόλου πια
το κρύο. Εκεί τους περίμενε μια πρόσχαρη κοπέλα, με
κοντό, αγορίστικο μαλλί και τους είπε ότι θα παίζανε
παρέα με θεούς και ήρωες, θα μάθαιναν για τις λατρείες
τους και τις γιορτές τους, με την εικονογραφία και τα αγ-
γεία τους. Η Νάτα απόρησε αρχικά αλλά μετά σκέφτηκε
πως είχε ήδη μάθει κάποια πράγματα στο σχολείο για την
ελληνική μυθολογία και η περιέργειά της φούσκωσε σαν
χρωματιστό μπαλόνι. Δεν είχε επισκεφτεί η Νάτα άλλη
φορά το ΟΞΥΓΟΝΟ με το σχολείο της παρά μόνο με τη
μαμά της τα πρωινά και τα απογεύματα του Σαββάτου και
ήταν πολύ ενθουσιασμένη που θα μάθαινε καινούργια
πράγματα και αυτή τη φορά παρέα με τους συμμαθητές
και τις συμμαθήτριές της! Και φυσικά, αυτά δεν θα είχαν
σχέση με αριθμούς, προσθέσεις και αφαιρέσεις αλλά με
πτήσεις στους αιθέρες δίπλα στον γοργοπόδαρο Ερμή. Η
κοπέλα στο ΟΞΥΓΟΝΟ τους εξήγησε ότι θα βοηθούσαν
τον Ηρακλή στις περιπέτειές του και θα αντιμετώπιζαν
τους Τιτάνες πολεμώντας πλάι πλάι με τον ουράνιο Δία
και τότε η Νάτα κατάλαβε πως σίγουρα θα περνούσε για
ακόμα μία φορά τέλεια στο πατάρι του ΟΞΥΓΟΝΟΥ!
Ούτε κατάλαβε η Νάτα πως πέρασε η ώρα. Το ταξίδι
ήταν συναρπαστικό: «Ξημέρωνε όταν βγήκε ο Ερμής απ’
την κοιλιά της μητέρας του. Τεντώθηκε, χασμουρήθηκε,
και στάθηκε αμέσως στα πόδια του. Μετά έτρεξε στην
είσοδο της σπηλιάς όπου είδε το φως της ημέρας, για να
θαυμάσει τον κόσμο. ‘‘Τι όμορφα που είναι!’’, ψιθύρισε».
Τι όμορφα που ήταν, πράγματι, σκέφτηκε η Νάτα –καθώς
στριμωχνόταν με τους συμμαθητές της στο σχολικό για
την επιστροφή τους στο σχολείο– να ανακαλύπτει κα-
νείς τον κόσμο ακολουθώντας τις σκανταλιές των θεών
και συνοδεύοντάς τους στις περιπέτειές τους. Και όντως
έμαθε πολλά πράγματα η Νάτα για τις αγγειογραφίες και
τα ψηφιδωτά της Αρχαίας Ελλάδας, για την κατασκευή
και τη χρήση τους, πήρε πολλές ιδέες και στη συνέχεια
ζωγράφισε μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης τα δικά
της αγγεία με μυθολογικές εικόνες.
Η δασκάλα στο λεωφορείο τούς εξήγησε ότι στο ΟΞΥ-
ΓΟΝΟ γίνονται πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα για
παιδιά με διάφορα θέματα και ότι σίγουρα θα το ξανα-
επισκέπτονταν και στο μέλλον.
Μέχρι τότε η Νάτα θα συνέχιζε να ταξιδεύει στους αιθέ-
ρες παρέα με τον γοργοπόδαρο Ερμή…
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ
ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Γεια σου,
Εμείς στον πλανήτη Γη πηγαίνουμε σχολείο 5 μέρες την εβδομάδα. Πιστεύω ότι θα σου αρέσουν
και σένα τα μνημεία που έχουμε. Μόλις έρθεις πρέπει οπωσδήποτε να δεις την Ακρόπολη, τον
Παρθενώνα και τις Καρυάτιδες. Τα πιο δημοφιλή αθλήματα είναι το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το
βόλεϊ, το τένις και το πινγκ πονγκ. Τα μαθήματα που μου αρέσουν είναι η γυμναστική, η μουσική
και να γράφω εκθέσεις. Έχω γράψει μέχρι και δέκα σελίδες! Μου αρέσει πάρα πολύ ο χορός
και το βόλεϊ. Στο κέντρο της Αθήνας υπάρχουν πολλά πάρκα αλλά και πολλές πολυκατοικίες.
Το μειονέκτημά μας είναι ότι έχουμε πολλά καυσαέρια. Όταν γίνω 18, θέλω να κάνω Όμπρε (να
βάψω τα μαλλιά μου ξανθά στις άκρες), να βάλω σκουλαρίκια στην κοιλιά και στη μύτη και να
κάνω ένα τατουάζ στην πατούσα μου. Ελπίζω να μου γράψεις σύντομα.
Υ.Γ. Τα αυτοκίνητά σας είναι με ρόδες ή χωρίς; Σας αρέσουν τα βιβλία; Εγώ τρελαίνομαι να
διαβάζω βιβλία.
Με αγάπη,
Κατερίνα
4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού
Γεια σου,
Σου στέλνω αυτό το μήνυμα για να ξέρεις πώς ζούμε εδώ. Το φαΐ μας δεν είναι χαπάκια με όποια
γεύση θες και τα τηλέφωνά μας δεν είναι σε ολόγραμμα αλλά ένα πλαστικό πράγμα. Στην εποχή
μου το σχολείο είναι πολύ βαρετό. Όχι σαν αυτό που φαντάζομαι. Πηγαίνω στο 13ο Δημοτικό
Σχολείο Αμαρουσίου.
Απάντησέ μου!
Δημήτρης Νικολαΐδης
13ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου
Γεια σου φίλε μου από τα 100 χρόνια μετά,
Η ζωή εδώ στο δικό μου παρόν είναι πολύ διαφορετική από το δικό σου παρόν. Εσείς μπορεί
να περνάτε μέσα από οθόνες και να βρίσκεστε στον τόπο που δείχνουν ενώ εμείς μόνο να βλέ-
πουμε μπορούμε. Στο σχολείο μας κάνουμε μαθήματα σε πίνακες που γράφουμε με μαρκαδό-
ρους και από βιβλία. Μετακινούμαστε με αμάξια που δουλεύουν με πετρέλαιο (είναι ένα υλικό
που έχει εξαφανιστεί στις μέρες σου!). Τα φαγητά μας τα παίρνουμε από τα δέντρα και από τα
ζώα, που όμως μπορούμε να τρώμε διαφορετικά κάθε εποχή.
Φαντάζομαι ότι τώρα μπορείτε να ταξιδέψετε σε άλλες εποχές…
Αλέξανδρος Αποστόλου
Λεόντειο Λύκειο Πατησίων, Δημοτικό, Ε΄ τάξη
Γεια σου μικρό μου τανκ,
Ξέρω ότι στην εποχή σας έχετε παγκόσμιο πόλεμο και αντί για άλογα έχετε καμήλες και ότι
θέλετε να κατακτήσετε όλο τον γαλαξία.
Ο φίλος σας Ερνέστος που πάει
στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας και
είναι Συνταγματάρχης 8χρονος
ȕɇȻ ȽɋȶɆɆȻ ɍɎȻ ɊȻɃȾɃȶ҂ Ɏɉɏ ɆȷɅɅɉɇɎɉɌ Ȯɉɏ
ȮɃ ɂȻ ɂȷɅȻɆȿ
ɇȻ ɎɉɏɌ ɊɉɗɆȿ ȽɃȻ ɎɁ ɀɓȸ ɆȻɌ ȽɃȻ ɎȻ ȽɉɗɍɎȻ ɆȻɌ ɄȻɃ ɎɁɇ ɄȻɂɁ
ɆȿɋɃɇɖɎɁɎȶ ɆȻɌ ɘɍɎȿ ɇȻ ɄȻɎȻɅȶȼɉɏɇ ɊɘɌ ɀɉɗɍȻɇ
ɎȻ ɊȻɃȾɃȶ ɑɋɖɇɃȻ ɊɋɃɇ
ȟɃȶȼȻɍȿ ɎȻ ȽɋȶɆɆȻɎȻ Ɏɓɇ ɊȻɃȾɃɘɇ
Ɋɉɏ ɊȻɋȻɄɉɅɉɏɂɉɗɇ Ɏɉ ȿɋȽȻɍɎȸɋɃɉ
ȾɁɆɃɉɏɋȽɃɄȸɌ ȽɋȻɐȸɌ ɍɎɉɇ
ȫȪȦȯȱȳȬȪ ȧȠȮȜȤȱȧȤȪ ȭȿ ȻɏɎɖ
Ɏɉ ɎȿɗɑɉɌ ȾɃȶȼȻɍȿ ɎȷɍɍȿɋȻ
ȻɊɖ ȻɏɎȶ
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12