Παιδιά διάλειμμα! (Τεύχος 36)

Η μικρή δημοσιογράφος συνατάα… ντά Eξαμηνιαία Εφημερίδα για παιδιά του Δημοτικού Τεύχος 36 ο Χειμώνας 2017 ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Δάφνη Βρέλλη, Δέσποινα Δρακάκη, Ελένη Παπαγεωργίου, Σέβη Σαλαγιάννη, Μάρω Ταυρή, Ντόρα Τσακνάκη ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ουρανία Λυμπεροπούλου ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ Παιδική εφημερίδα «Παιδιά, διάλειμμα!» Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Τ.Θ. 21001, Τ.Κ. 114 10 ΑΘΗΝΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΔΙΑΝΕΜΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, όπου και μεγάλωσε. Έχει γράψει σενάρια για τηλεοπτικές σειρές και για τον κινηματογράφο, ποιήματα, διηγήματα και μυθιστορήματα. Διάβασε το νέο του βιβλίο Ο Σαλιγκαγκάριν πάει στ’ άστρα , για να ταξιδέψεις και εσύ μα- ζί με ένα ανυπόμονο σαλιγκάρι που ήθελε να γνωρίσει τον κόσμο πέρα από τα λάχανα όπου γεννήθηκε και μεγά- λωσε! Το συρτάρι του Νίκου Παναγιωτόπουλου Το συρτάρι του συγγραφέα στην περίπτωσή μου μόνο συρτάρι δεν είναι. Βλέπετε, τα συρτάρια μου περιέχουν όλα εκείνα τα άχρηστα που τα καταχωνιάζουμε, γιατί δεν ξέρουμε τι να τα κάνουμε, αλλά δε θέλουμε και να τα πετάξουμε: ληγμένα διαβατήρια με φωτο- γραφίες που δε μας μοιάζουν πια, βιβλιάρια τραπεζικών λογαρια- σμών με πενταροδεκάρες, φωτογραφίες σε μέρη που δεν αναγνω- ρίζουμε πια, με ανθρώπους που έχουν φύγει απ’ τη ζωή μας και τα ονόματά τους έχουν ξεθωριάσει… Το συρτάρι του συγγραφέα στην περίπτωσή μου δεν είναι συρ- τάρι – είναι ένα τετράδιο με μαύρο κάλυμμα χωμένο στο ράφι της βιβλιοθήκης ανάμεσα σε ογκώδη λεξικά. Εκεί σημειώνω ό,τι πε- ράσει απ’ το μυαλό μου σαν πεφταστέρι, νύχτα με ξαστεριά… Συ- νήθως δεν είναι τίποτε παραπάνω από μια φράση που πιθανότατα Το συρτάρι του συγγραφέα είναι ένας κόσμος μαγικός. Κάποιοι λένε πως εκεί υπάρχουν πολλές μικρές ιστορίες, χωρίς αρχή, μέση ή τέλος, και πως κρατούνται φυλακισμένοι άγνωστοι ήρωες και ηρωίδες. Αν ανοίξεις το συρτάρι, τότε ξεπηδούν μεμιάς στον έξω κόσμο και προσπαθούν να δραπετεύσουν. Οι ρεπόρτερ της εφημερίδας «Παιδιά, διάλειμμα!» ξεδιαλύνουν τον μύθο και φέρνουν στο φως τα μυστικά που κρύβει το συρτάρι του συγγραφέα. Κ.Π. 9481 δε βγάζει νόημα για κανέναν άλλο. Μια φράση απ’ την οποία ίσως κάποτε γεννηθεί μια ιστορία. Καμιά φορά δεν είναι καν φράση – αρκεί μονάχα μια λέξη, όπως στην περίπτωση του τελευταίου μου βιβλίου. Όλα ξεκίνησαν από ένα λογοπαίγνιο με το όνομα του ήρωά μου, ενός ατρόμητου σαλιγκαριού που η λαχτάρα του να γυρίσει όλο τον κόσμο, η επιμονή του να πάει κόντρα στη φύση του, θύμισε σε όλους τον πρώτο κοσμοναύτη και του χάρισε το παρατσούκλι Σαλιγκαγκάριν! ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚH Α.Ε. Ιπποκράτους 118, 11472 Αθήνα. Τηλ.: 211 3003500, Fax: 211 3003562. email: metaixmio@metaixmio.gr www.metaixmio.gr Την αγαπημένη Αγγελική Δαρλάση Οι ιστορίες που περιγράφετε στα βιβλία σας εκτυλίσσονται μέσα σε ένα θέατρο, σε ένα μουσείο, σε μία βιβλιοθήκη… Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι σπουδές σας στη Θεατρολογία έχουν επηρεάσει τον τρόπο γραφής σας; Τώρα που το λέτε… Νομίζω πως ναι. Το θέατρο χρειάζεται αμεσό- τητα στη γραφή. Κι αυτό νομίζω πως σίγουρα έχει επηρεάσει και το ύφος όσο και τον τρόπο που φαντάζομαι και στήνω τις ιστορίες μου και τους ήρωές μου. Στο συγκεκριμένο βιβλίο, Το αγόρι στο θεωρείο , σίγουρα με συντρόφευαν και τα βιώματά μου. Ως παιδί ηθοποιού που… μεγάλωσα στο θέατρο και κρυφοκοιτούσα τη δράση στη σκηνή από τα παρασκήνια, για μένα το θέατρο ήταν ένας τόπος μαγικών μεταμορφώσεων, όπου αλήθεια και φαντασία συνυπάρχουν. Το Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα όπως και το Αγόρι στο θεωρείο βα- σίζονται σε ιστορικά γεγονότα. Πόσο εύκολο είναι να συνδυά- σετε την ιστορία με τον μύθο; Από μία άποψη δεν είναι. Χρειάζεται πολλή έρευνα ακόμα και για τις παραμικρές λεπτομέρειες, πρέπει να μη γράφεις ανακρίβειες ανα- φορικά με την ιστορική πραγματικότητα. Όμως αυτή η διαδικασία της έρευνας είναι συνάμα τόσο γοητευτική, γνωρίζεις και καταλα- βαίνεις καλύτερα το παρελθόν, τη ζωή τότε, βυθίζεσαι και μαγεύεσαι από έναν κόσμο στον οποίο δεν έζησες. Άλλωστε στη διαδικασία της έρευνας που χρειάστηκε να κάνω οφείλω και πολλές όμορφες ιδέες αλλά και ήρωες των ιστοριών μου. Πιστεύετε ότι οι σημερινοί πρόσφυγες θα κα- ταφέρουν «να σιάξουν τη ζωή τους»; Το ελπίζω πραγματικά. Αρκεί να τους βοηθή- σουμε και όλοι όσοι έχουμε την τύχη να μην είμαστε πρόσφυγες αλλά να ζούμε στις πατρίδες μας και να συνεχίζουμε τις κανονικές ζωές μας. Τελικά τον Δρόσο θα τον χαρακτηρίζατε τυ- χερό ή άτυχο; Ο Δρόσος είχε την τύχη να συναντηθεί με τη Δόμνα που τον στήριξε και τον αγάπησε σαν να ήταν δικό της παιδί. Είχε την τύχη να του συμπαρασταθούν και άλλοι όμορφοι άνθρωποι. Μέσα από τη συ- γκεκριμένη ιστορία συνειδητοποίησα για μία ακόμα φορά πόσο με- γάλη σημασία έχουν η αλληλεγγύη και η συμπόνια. Πόσο μεγάλη σημασία έχει η ανθρωπιά. Πώς μπορούν το βιβλίο και το θέατρο να έχουν ζωτική θέση στη ζωή των σημερινών παιδιών, που μεγαλώνουν στην κοινωνία της τεχνολογίας; Πάντα θα χρειαζόμαστε την παρηγορητική δύναμη που κρύβουν οι τέχνες. Μέσα από τη λογοτεχνία και το θέατρο κινούμαστε… εσω- τερικά, τόσο συναισθηματικά όσο και διανοητικά, με έναν τρόπο που σίγουρα δεν μπορεί να το κάνει η τεχνολογία. Οπότε, όσο κι αν ζούμε σε μια κοινωνία που χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία ανάπτυ- ξη της τεχνολογίας, είναι μερικά πράγματα που δεν μπορούμε να αφεθούμε να τα εγκαταλείψουμε προκειμένου να είμαστε ολοκλη- ρωμένοι ως προσωπικότητες. Τη συνέντευξη πήρε η Μαριαλένα Καλφούντζου, 12 ετών Διάβασε το νέο βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση Το αγόρι στο θεωρείο .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=