Page 3 - logotexnia

This is a SEO version of logotexnia. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »
3
m e t a i x m i o . g r
w w w .
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Λογοτεχνίας στην Α΄ Λυκείου
δίνει νέες κατευθύνσεις στη διδασκαλία της λογοτεχνίας ώστε να ανταποκρίνεται
στην ικανοποίηση του βασικού σκοπού: την κριτική αγωγή στον σύγχρονο
πολιτισμό, αλλά και των επιμέρους στόχων: την προώθηση της φιλαναγνωσίας,
την κατανόηση από τους μαθητές της πολλαπλότητας των ερμηνευτικών
προτάσεων, την εξοικείωσή τους με διαφορετικά λογοτεχνικά είδη, τον
εντοπισμό και την αναγνώριση των πολιτισμικών αξιών που υπάρχουν στα
κείμενα κ.ά.
Στο πλαίσιο λοιπόν αυτών των νέων κατευθύνσεων, οι οποίες ετοιμάζουν το
έδαφος για την ανανέωση τουμαθήματοςστις δύο επόμενες τάξεις τουΛυκείου,
τα κείμενα που αξιοποιούνται διδακτικά δεν είναι πλέον μόνο αποσπάσματα
διάφορων λογοτεχνικών ειδών αλλά προτείνεται η ανάγνωση και ολόκληρων
λογοτεχνικών κειμένων.
Έτσι, το εκπαιδευτικό υλικό
δεν στηρίζεται αποκλειστικά στο σχολικό
ανθολόγιο της τάξης
αλλά αντλείται από:
τα ανθολόγια και των άλλων δύο τάξεων του Λυκείου και
τη
σύγχρονη βιβλιοπαραγωγή
Ηοργάνωση τηςύληςπουπροτείνει τονέοΠ.Σ. ακολουθεί θεματικήήειδολογική
διάταξη. Έτσι, προτείνονται τρεις διδακτικές ενότητες για μία σχολική χρονιά:
Τα φύλα στη λογοτεχνία
Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση
Θέατρο
η προσέγγιση των οποίων πρέπει να βασίζεται σε δύο μαθητοκεντρικές
μεθόδους διδασκαλίας: την ομαδοσυνεργατική και τη μέθοδο project.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι μαθητές αξιολογούνται με βάση τις ατομικές
και ομαδικές τους εργασίες. Στο τέλος, εξετάζονται σε άγνωστο κείμενο,
ομόθεμο ή ομοειδές με αυτά που διάβασαν και με ερωτήσεις ανάλογες με τις
δραστηριότητες που δούλεψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Με βάση, λοιπόν, τον νέο προσανατολισμό στη διδασκαλία και την αξιολόγηση
στο μάθημα της Λογοτεχνίας, οι Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, επιδιώκοντας να
διευκολύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να στηρίξουν το έργο του
εκπαιδευτικού, προτείνουν σε αυτόν τον θεματικό κατάλογο λογοτεχνικά και
επιστημονικά βιβλία τα οποία ανταποκρίνονται στη θεματολογία του νέου Π.Σ.
και μπορούν να αξιοποιηθούν ως εκπαιδευτικό υλικό και κατά τη διδασκαλία
αλλά και για την αξιολόγηση του μαθήματος.
Η αξιολόγηση
Ο κατάλογος
Το νέο Π.Σ.
Η οργάνωση –
Η μέθοδος διδασκαλίας
Το υλικό διδασκαλίας