Αιχμές - Τεύχος #1

* H ΝΟΡΒΗΓΊΔΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΉ ΣΎΜΒΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΌΓΟΣ HEDVIG MONTGOMERY ΕΊΝΑΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΈΑΣ ΤΗΣ ΣΕΙΡΆΣ ΒΙΒΛΊΩΝ ΓΙΑ ΓΟΝΕΊΣ ΜΕΓΑΛΏΝΟΝΤΑΣ ΠΑΙΔΙΆ ΒΉΜΑ ΒΉΜΑ Η ΟΠΟΊΑ ΓΝΩΡΊΖΕΙ ΤΕΡΆΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΊΑ ΣΕ ΌΛΟ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ. ΟΙ ΔΎΟ ΠΡΏΤΟΙ ΤΌΜΟΙ ΤΗΣ ΣΕΙΡΆΣ (ΣΕ ΜΕΤΆΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΈΣΠΩΣ ΠΑΠΑΓΡΗΓΟΡΆΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉ ΕΠΙΜΈΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΊΝΑΣ ΡΑΣΙΔΆΚΗ) ΜΌΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΌΡΗΣΑΝ. * ΜΌΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΌΡΗΣΕ ΤΟ ΒΙΒΛΊΟ ΜΑΓΕΙΡΕΎΩ ΕΠΟΧΈΣ ΤΗΣ FOOD BLOGGER MAMATSITA. ΠΡΑΚΤΙΚΈΣ ΣΥΜΒΟΥΛΈΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΊΣ ΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΟΘΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗ HEDVIGMONTGOMERY 1. Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για τα παιδιά να παίξουν ηλεκτρονικά παιχνίδια; Βρείτε τον χρόνο που μπορούν να το κάνουν και να το ευχαρι- στηθούν χωρίς να επηρεάζεται η υπόλοιπη ζωή τους. 2. Πιθανότατα τα παιδιά θα θέλουν να παίζουν συνέχεια, όμως αυτό δεν είναι καλό για κανέναν. Φροντίστε να μην έχουν την ευκαιρία να είναι διαρκώς μπροστά στον υπολογιστή. 3. Άλλες ευχάριστες δραστηριότητες που ταιριάζουν στην ηλικία τους θα περιορίσουν φυσικά τη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Φροντίστε να τις οργανώσετε. 4. Περιορίστε τον χρόνο που εσείς είστε κολλημένοι στην οθόνη του υπο- λογιστή ή του κινητού σας. 5. Δείτε τι παίζει το παιδί σας, έτσι ώστε να ξέρετε πότε μπορείτε να το δια- κόψετε χωρίς να του καταστρέψετε όλη την ευχαρίστηση. Είναι παιχνί- δια που δεν μπορείτε να σταματήσετε στη μέση. Προγραμματίστε το, συμφωνήστε μεταξύ σας και δείξτε κατανόηση. 6. Το παιδί δεν πρέπει να βλέπει τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σαν λύση στην ανίαή τημοναξιά. Τοπαιχνίδι είναι μιαδραστηριότητα, όχι μπέιμπι σίτερ. 7. Ύπνος,φαγητό,ατομικήφροντίδα,χρόνοςμαζί.Προσπαθήστεόσοτοδυνα- τόννωρίτεραναμάθετεστοπαιδί τονόημαόλωναυτών, έτσιώστεουπολο- γιστής και ταπαιχνίδιαναπάρουν τηθέσητουςσταλιγότεροαπαραίτητα. 8 . Τηρήστε τους ηλικιακούς περιορισμούς των παιχνιδιών. Υπάρχει λόγος που ένα παιχνίδι έχει όριο ηλικίας τα δώδεκα χρόνια, κι ένα παιδί πρέπει να είναι τουλάχιστον δέκα για να το παίξει, ακόμα και μαζί με έναν μεγά- λο. Προσέχετε λοιπόν τι παιχνίδια κατεβάζει και παίζει, ακόμα και με τους φίλους του. Η τεχνολογία είναι σπουδαία, όμως φέρνει και προβλή- ματα. Το μεγαλύτερο νομίζω είναι το ότι μας στερεί την επαφή. Είναι τόσο εύκολο να μην είσαι παρών. Οι γονείς πρέπει να φροντίζουν να βελτιώνουν τους τρόπους που τους φέρνουν κοντάσταπαιδιά τους. Το νασηκώσετε ταμάτιασας από την οθό- νη είναι μια αρχή. Χρησιμοποιήστε τα μέσα δικτύωσης για αυτό που είναι, δηλαδή μια ευκαιρία για να έλθετε κοντά με τους ανθρώπους. Όμως πάντα επικεντρώστε την προσοχή και την ενέργειά σας εκεί που βρίσκεται πραγ- ματικά η ζωή – μαζί με τους πιο δικούς σας ανθρώπους. Εκεί τα παιδιά έχουν τη σημαντικότερη θέση. Υλικά • 2 κούπες αλεύρι γ.ο.χ. • 1 φακελάκι μπέικιν πάουντερ • 4 αυγά • 1 ½ κούπα ζάχαρη • ¾ κούπας σπορέλαιο • 3 κ. σ. γάλα • 1 κ. γλ. κανέλα • 2 μήλα τριμμένα* • 2 καρότα τριμμένα * Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε ποικιλία μήλου. ΚΈΙΚ ΜΗΛΟ-ΚΑΡΟΤΟ Μια συνταγή της Mamatsita για να συνοδεύσει τις φθινοπωρινές αναγνώσεις Εκτέλεση • Σ’ ένα μπολ ανακατεύω το αλεύρι με το μπέικιν. • Στον κάδο του μίξερ χτυπάω τα αυγά με τη ζάχαρη και προσθέτω το σπορέλαιο, το γάλα, την κανέλα και στο τέλος το αλεύρι με το μπέικιν. • Σταματάω το μίξερ και προθέτω τα μήλα και τα καρότα. • Ανακατεύω απαλά με μια σπάτουλα. • Βουτυρώνω κι αλευρώνω καλά τη φόρμα που θα χρησιμοποιήσω και ψήνω σε προ- θερμασμένο φούρνο στους 170˚C για 50 περίπου λεπτά ή μέχρι βυθίζοντας μια οδο­ ντογλυφίδα να βγαίνει στεγνή. • Όταν το κέικ είναι έτοιμο, το αφήνω με τη φόρμα πάνω σε μια σχαρίτσα για 10 περί- που λεπτά να κρυώσει. • Τέλος αναποδογυρίζω τη φόρμα σε μια πιατέλα και πασπαλίζω το κέικ με ζάχαρη άχνη.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=